onsdag 10 oktober 2007

Building a brand

Omvärldsbevakningen är nu över, en veckas UGL har passerat och i morgon börjar den nya modulen Building a brand. När man bygger ett varumärke är det ju mycket ett koncept man bygger, så det skall bli riktigt spännande att se vad vi skall jobba med och vad som är viktigt när man bygger varumärke.

Det är ju helt klart kul att se hur vissa företag totallyckas med sina varumärken och vissa inte syns alls.. I många fall är det pengar som är orsaken till att ett varumärke slagit igenom. Även små varumärken kan lyckas om de är riktigt bra, bara de förmedlar rätt stämning och intryck.
Det som är viktigt för Coca-Cola och andra globala varumärken är kanske inte alls viktigt för det lokala bageriet på hörnet eller däcksverkstaden. Alla måste anpassa sina varumärken efter just sina kundgrupper och den bild de vill förmedla av sej själva.

Allt detta hoppas jag vara grym på om fyra veckor. Stay tuned å följ utvecklingen!

Inga kommentarer: